donderdag 18 april 2013

Schilderij Collage Steampunk

De voorbereiding voor deze muur collage heeft deze keer aardig wat tijd gekost: metal art, bookcover, de juiste foto's vinden en dan nog een lay-out waarin alles tot zijn recht komt.
Net zoals bij de bruine letterbak, wil ik aan het stukje muur rondom de witte letterbak ook bijpassende items ophangen.
De scherpe en heldere foto van man bij oude auto vind ik geweldig en het super idee om de foto te combineren met de auto stans van TH kwam van mijn vriendin. Thanks!
De bingokaart is een emboss achtergrond en daarvan heb ik metal art gemaakt. Emboss stansen zijn een heel lastige achtergrond voor metal art: te zacht, bijna onherkenbaar onder het folietape en daarom een voorbeeld nodig om alle cijfers te herkennen en met de embosspen te omtrekken. Daarbij gaat het vaak mis en zak ik met mijn pennetje weg in de cijfers. De moeite wordt achteraf wel beloond.
De nummerplaten zijn stickers van TH.
Een lightbulb in combinatie met de grote koplampen op de auto kon niet ontbreken.
Een poosje later vind ik deze foto "car repair". Heel toepasselijk natuurlijk. De borders met gears heb ik ook van mijn vriendin en heb ik nog niet eerder gebruikt. Alweer dankjewel! Heel handig i.t.t. losse gears om onder items te verwerken.
Een metal art emboss achtergrondje met cijfers heb ik in mijn ticket pons gedaan, dat is niet aan te raden want opeens zat deze muurvast. Gelukkig wel weer werkend gekregen.
In het nummerbord op de memopin zitten vier mini splitpennen van TH.
De ramen van de auto hebben mica, altijd een leuk effect.
Een statig echtpaar met hoge hoed. Alle foto's zijn geprint op het stempellinnen van Joy, daarom stond ik nogal te kijken van de helderheid van de foto's. Het linnen blijft een aanrader.
Metal art op een geëmbosste grote ticket van TH, op een klein houten lineaaltje van Maya Road de gearstempel van TH afgedrukt en het eerdere getoonde set van sleutelgat en sleutel.
De klok is letterlijk goed uit de "verf" (inkt) gekomen: een houten klokje eerst gekleurd met zwarte distress inkt, vervolgens met brilliance rust (roest), er met een houten nagelvijl overheen om wat kale plekjes te creëren en vervolgens nog wat brilliance zilver uitgesmeerd.
De gears zijn op dezelfde manier gedaan.
Het is vast opgevallen, dat de hele collage draaid om de foto's die de belangrijkste plaats innemen. Opeens kreeg ik bij de foto van het echtpaar het idee van een trouwboekje o.i.d.
De kleine bookcover stamp van TH geëmbosst met platinum van ranger, vervolgens ingekleurd met veel rusty hinge distress, hier en daar wat vintage photo en de linker hoeken met zwarte distress.
Bewust deze keer het geëmbosste niet schoongeveegd met een keukenpapiertje omdat het dan te glimmend wordt (zilver bling i.p.v. metaal).
De tekst 'reflection' (op oude tijden) vind ik daarop heel passend (daar gaat de collage eigenlijk over).
Ik ben dringend op zoek naar embosspoeder met een metalen uitstraling (ik dacht dat platinum dat zou zijn) dus wie een tip heeft graag.
Het grote label heb ik al heel lang, heb er nog twee met andere teksten. Erg gedetailleerd.
Het moest een collage worden die in meerdere verschillende hoogtes is opgebouwd en dat is volgens mij wel gelukt. Gebruik gemaakt van enkel foamtape, twee laagjes, maar ook foamboard. Het geeft een goede dieptewerking.
De muur is behoorlijk leeggehaald voordat de letterbak er kwam, nu zie je hoe het bijelkaar hangt, een ogentrekkertje :-)

1 opmerking:

  1. Mooi weer hoor, maar wat een werk zeg.
    Fijn weekend, groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen