zondag 14 april 2013

Metal Art part #3

Metal-Art-Shadowbox-Mini-Book.......
Tim Holtz is weer 'ns mijn inspiratiebron. Gister even over zijn blog gewandeld en natuurlijk weer gelijk dolenthousiast. Een mini uitvoeringen van zijn idee in het groot: hij gebruikt er een configurationbox voor......
Eigenlijk zocht ik nog een excuus voor wat metal art, want ik kan er geen genoeg van krijgen......
Een echt boek met een titel op de rug en gebonden met boeklinnen, maar dan in een wat kleiner formaat: 10,5 cm vierkant.
En een echte deurknop natuurlijk.
Ik heb er bij het opplakken van de scharnieren wel rekening mee gehouden om een marge vrij te houden voor het inbind linnen.
Het valt me op, dat je op de foto's soms de lijnen van de folie stroken ziet en in het echt kan je dat niet eens aanwijzen. Soms zijn foto's gewoon te scherp en voor mijn gevoel laten ze meer zien dan een gewoon oog.......
Een paar jaar geleden voor de kerst heel grote woordenboekstickers gekocht en daar knip ik nu stukjes uit die op zich ook prima teksten weergeven. Eerst op het linnen gelijmd en geniet.
Tadaaaaaa en dit is wat je ziet als je het boek opendoet. Het houten vakjesdoosje hebben wood embellishments van Kars ingezeten en de kleur heb ik niet veranderd, past er eigenlijk prima bij.
Het belangrijkst is, dat er geen spulletjes uit de vakjes naar voren komen, want dan kan de cover niet meer dicht. Het is een wonder dat de metalen handgreep, de lightbulb en het flesje er gewoon in passen.
Blijft leuk, alle spulletjes bijelkaar zoeken. De bingo steen is van mijn vriendin, zij had nog een oud spel, daarnaast zie je een lineaal bedel.
Als achtergrond heb ik het "oude kranten papier" van de action gebruikt, ook aan de binnenkant van de cover. De andere vakjes zitten ook woordenboek stickers.
Natuurlijk zit alles enorm stevig vastgeplakt, want tenslotte pak je een boek op om erin te kijken.
Een man met snor......mag niet ontbreken. Steampunk man heeft oog voor detail, vandaar de horloge onderdeeltjes in het flesje.
Het knopje komt er ook qua kleur heel mooi bij. Ben er zo blij mee. Het meest lastige dat heel nauw luistert, is het vastzetten van de cover. Zorg dat je tussen de cover en het boek een karton legt dat minstens even dik is als de kaft. Dan het linnen (of stevig papier) vastplakken. Haal je daarna het karton weg, heeft de kaft de ruimte om open te klappen. Zonder karton c.q. extra ruimte zit de kaft klem.
Life is a book of art!

Je vindt mijn inspiratie foto op Tim Holtz' blog.

2 opmerkingen:

  1. Zo ontzettend gaaf ziet het eruit allemaal. Je schrijft alsof het niks is, maar het lijkt me dat er heel wat uurtjes liefde inzit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk leuk leuk, ik ga ook eens een poging wagen binnen kort met dat aluminium folie denk ik.
    Leuk dat boek, heel verrassend als je het open doet.
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen