maandag 8 april 2013

Kattenfoto's scrappenn vervolg

Hij maakte elk cliché van een rode kater waar.... Geen dag hetzelfde in de 13 jaar dat hij bij mij was. Hij was een echte ondeugd, verzon elke dag weer iets nieuws om mij uit te dagen. Verder een grote kroelkater die slapen tot een ware kunst had verheven.
Tissue papier was hij gek op, toen al: altijd als ik langs Xenos liep scheurde ik een stuk papier voor hem af. Ik mis de hilariteit, de kat die mij elke dag aan het lachen maakte.
Touwtjes met een lege wc rol eraan behoorde tot zijn favoriete speelgoed. De knoop verwijst naar een achteraf heel grappige situatie, maar op het moment schrok ik me rot. Ik was een knoop aan het aannaaien met mijn knopenblik open op tafel. Ik had hem niet aan zien komen en hij sprong op tafel, bovenop de rand van het knopenblik. Ik vergat adem te halen en dacht, dat hij ook wel geschrokken zou zijn. Nee hoor, hij was gewoon bezig met alle andere knopen ook de grond op te slaan....
En ja, houten stokjes en bomen slopen.
Floppy? Een naam die hij zelf gekozen heeft. Ik heb hem uit het asiel, kom thuis, zet de draagmand open, hij vliegt direct mijn pc bureau op, slaat er een toen nog groot slap floppy vanaf en kauwt het helemaal stuk. Moe van al het werk viel hij er bovenop in slaap.... Het enige dat hij ooit stuk gemaakt heeft. Vervelend was wel, dat de boekhouding van mijn werk erop stond......
Hij was een kei in vogels uit de boom kijken, veilig achter het keukenraam.
Een grote schat, maar dankzij hem kon ik nooit geen vaas met bloemen meer op tafel zetten, die werden of opgegeten of omgegooid.... vandaar de hoeveelheid bloemen in de swirl.
De ketting met bedels verwijst naar de mooie sierhaakjes die ik destijds aan mijn slaapkamer muur had. Ik hing daar mijn halskettingen aan, dan wachtte hij tot ik me weer omgedraaid had om ze vervolgens weer met een vloeiende beweging van het haakje af te halen...... De haakjes zijn toen ook maar vervangen door opbergdozen. Aan de haakjes oude en kapotte kettinkjes gehangen omdat het toch wel een heel leuk spelletje was.
Deze dame kwam samen met Floppy in huis. Een echte verwaande en met een flink ego. Koningin des huizes....... Nog niet eerder had ik een kat zo verwaand zien kijken. Een heel lief meisje, stil maar ondertussen.
Zij was een insectenkat: als er een vlieg of iets in huis was nou berg je dan maar. Nietsontziend stoof ze over kasten e.d. heen ongeacht wat er onderweg allemaal omviel. Dat bracht me op het idee van de vele vlinders en libelles.
Zij maakte zich niet graag druk, maar klom liever in een boom om van daaruit alles in de gaten te houden en mooi te zijn. Van rennen word je maar moe.
Vanuit haarzelf had ze direct een binding met de knijperbak. Zodra ze maar dacht dat ik die ging halen, hielp zij mee: haar werk zat er pas op als alle knijpers uit de bak waren.
Haar favoriete speelgoed was kadolint. Ik bewaarde dat altijd van kadootjes e.d. maar had ook altijd rolletjes in huis.
De naam Dolphi komt van Rudolph, de voormaam van mijn overleden man die ik gelijk Dolphi noemde en een voorliefde had voor dolfijnen (ook mooi grijs).
De staart heb ik zodanig uitgeknipt, dat die over het gestempelde lijstje heen valt.
De 3 foto's bij elkaar, mooi om naar te kijken en echt heel levendige items aan de muur. Prachtige herinnering om naast te zitten aan mijn schrijftafel.
Ik doe het zelden, foto's opmaken, maar ik kan zeggen: foto's scrappen is een verhaal vertellen.






1 opmerking:

  1. Jee zeg, wat kun jij mooi vertellen.
    Ik heb van zowel je creatie als van je verhaal genoten.
    Mooie scraps hoor.
    Lieve groet, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen