zaterdag 6 april 2013

Kattenfoto's scrappen

Tijger is de meest bijzondere kat die ik heb mogen koesteren, hij is bijna 19 jaar geworden en bij mij in huis gekomen toen hij nog geen 2 dagen oud was. Grootgebracht met de fles en 16 kg in zijn beste tijd.
Ik mis 'm nog elke dag en daarom hangt er een grote foto aan de muur, maar die begon na een tijd om te krullen. Naast hem hangen foto's van mijn twee andere katten waarvan ik nog niet zo lang geleden afscheid moest nemen.
Ik vind het daarom een mooie gedachte, om deze foto's te scrappen en er iets extra's aan mee te geven.
Ouderwets aan het behang met parelsierspelden, een beetje in de sfeer van de letterbak en oude foto's waar ze vlakbij hangen.
Eerst de foto op stevig karton geplakt, een kader van woordenboek tissuetape (pipoos) en metalen hoekjes, dat geeft altijd al gelijk een leuke uitstraling.
Helaas heb ik geen negatief meer van deze kattenfoto en daarom heb ik er goed over nagedacht hoe en wat ik ging scrappen omdat het niet overnieuw kan.
Tijger was er gek op om achter herfstbladeren aan te rennen, meestal rolde hijzelf nog harder over straat..... De vogelkooi staat voor de kanariepiet van de vroegere buurvrouw waarmee hij in zijn bek thuiskwam. Gelukkig leefde het beestje nog en kon ik het pakken en aan de geschrokken buurvrouw teruggeven.
De lightbulb verwijst naar mijn gevoel: hij was the light of my life.
De klok symboliseert de tijd die ik met hem heb doorgebracht, toen hij moest inslapen wat dat bijna de helft van mijn leven.
De prachtig grote swirl komt uit het grungeboard pakket "ellements" van Tim Holtz. De kleur van het embosspoeder een beetje afgestemd op de kleur van zijn neus.
Het is een prachtig gezicht nu deze foto aan de muur hangt. Een inspiratie voor de andere twee.

1 opmerking:

  1. Wat een prachtige symboliek heb je er in weten te verwerken met een heel mooi resultaat.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen