maandag 29 april 2013

Julie Nutting

Het is opeens daar, onverwacht ben je onder de magie van Julie Nutting. Zo ging het wel bij mij, want niet eerder zou ik hiervoor gekozen hebben, totdat ik bij scrapaloes een kaart zag met deze eigenwijze doll. Het idee van de vroegere aankleedpoppen, want je kunt deze stempels van couture voorzien, zo bont en fantasievol als je zelf wilt. Je kunt de doll stempels van Julie alles laten doen wat je wilt, zoals haar met een ondeugende uitstraling de Eifeltoren onder haar arm laten meenemen (of misschien wil ik dit zelf eigenlijk wel doen.....).
Je ontkomt er niet aan om haar iets van jezelf mee te geven.
De stempels kosten € 7,95 en zijn o.a. te koop bij Scrapdelight en doe@ding (webshops) zowel dames als meisjes en zijn gemiddeld 16 hoog.
De Eifeltoren is een kinderkleurplaat die ik van internet heb, geplakt in Word, de zwarte kleur licht grijs gemaakt en op de achterkant van Action vintage sierpapier geprint (anders schijnt het zwart erdoor). Nog een keer geprint op bruin cardstock.
De letters Paris komen van een scrapvel, het haar en de schoenen zijn ingekleurd met potlood.
Al het gebruikte papier is van Action (rok, achtergrond).
De doll is opgeplakt met foamtape.
De rok nogmaals gestempeld, alle stroken los geknipt en nagetekend op sierpapier.
Te lang geleden dat ik met masks iets gedaan heb, het effect verbaast me elke keer weer.
Op een stickervel zat ooit deze afbeelding van de Fleur, maar die was weg. Ik heb het overgebleven stuk gebruikt als mal, nagetrokken op Action papier en met groene memento de randen gekleurd.
De achtergrond is gemaakt op een label van 9 x 21,5 cm (het formaat van het Julie Nutting tagbook) en gesneden van manilla cardstock. Eerst het mask van de muur, vervolgens gescheurde strookjes papier erop geplakt. Er overheen met fel roze inkt zodat de randen lekker fel worden.
Vervolgens de pocketwatch mask erop gemaakt.
Een prachtige stempel van Kars, het hele verhaal van de franse post staat erop. Gestempeld met donkerblauwe memento inkt, het kleurt nu mooier bij de zachte tinten dan zwart.
Een postzegel stempel (Hero Arts) die zich uitstekend leent om 3D van te maken.
Bloemen maken het gezellig en zijn omringd met druppelparels van de Xenos.
Het is geweldig om te doen en eigenlijk heb ik maar heel weinig en goedkoop materiaal gebruikt. Je kunt de doll ook aankleden met krantenpapier, lint, kant en allerlei andere restanten. Zij kan overal zijn, dat bepaal je voor een groot deel met je achtergrond.
De labels zijn heel groot, maar dan past ze er goed op, anders valt ze teveel buiten het label. Oh jee, ik heb nog zoveel ideeën.....
Julie Nutting gebruikt zelf mixed media voor haar achtergronden, maar daar ben ik nog niet zo bedreven in. Wel heb ik haar boek besteld bij bol.com want zij blijkt een waar papierwonder te zijn.
Een doll-dwaze koninginnedag gewenst!

4 opmerkingen:

  1. Ik kende deze dame helemaal niet, maar wat kun je er leuke dingen mee. Gaaf met die Eifeltoren onder haar arm
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt echt een schitterende tag met de Doll stempel gemaakt! Heel mooi van kleur en geweldig dat zij er met de Eifeltoren vandoor gaat. Heerlijke fantasie! Ook de bloemen zijn erg mooi geworden, leuk om te doen hè! Volgens mij heb jij erg genoten tijdens het maken van dit tafereel, hartstikke leuk!

    Groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt echt een schitterende tag met de Doll stempel gemaakt! Heel mooi van kleur en geweldig dat zij er met de Eifeltoren vandoor gaat. Heerlijke fantasie! Ook de bloemen zijn erg mooi geworden, leuk om te doen hè! Volgens mij heb jij erg genoten tijdens het maken van dit tafereel, hartstikke leuk!

    Groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog nooit van haar gehoord, maar je hebt er een kunstwerkje van gemaakt. En ik zit meteen met een glimlach hier achter de pc, zoals ze de eiffeltoren onder haar arm meeneemt, geweldig! Mooie kleuren ook gebruikt. Als ik dit zie krijg ik zelf ook zin om weer aan de knutsel te gaan. Je brengt mij altijd op ideeen. Bedankt!
    liefs Fenneke

    BeantwoordenVerwijderen