dinsdag 9 april 2013

Chocolade Swap

Ja oh heerlijk, eindelijk mogen de foto's de lucht in! De chocolade swap die ik gemaakt heb.
Een doosje waarin precies de zalige milka witte chocoreep past, het afscheid was moeilijk hihi......
Eigenlijk wist ik nog totaal niet wat ik zou gaan maken totdat ik per toeval een geweldige puzzelstukjespons tegenkwam bij Boekenvoordeel van wel 2 euro...... nog leuker is dat de puzzelstukjes in elkaar passen (dat is mij met een heel dure pons nog nooit zo gelukt).
Zo kwam ik ook op het idee van de tekstjes "Time Pieces" en "Time Frame".
Eerst een heleboel stukjes ponsen, in elkaar leggen met veel geduld en zonder bibberen in één klap de stempel erop. Dan nog netjes op het doosje plakken.
Zelfs alle bloemen gemaakt met de retro flower ponsen zijn van papier met klokken.
Het schattige bedeltje van een horloge mocht niet ontbreken.
Een bijpassende tag met de lijstjes stempels en nog een leuke stempel van stampinback van een oude foto. Die paste niet helemaal, dus hebben we van vader maar een pasfoto gemaakt.
De opengewerkte hoekjes heb ik gemaakt met een hoekpons.
Een oude postzegel en stukje poststempel en ook hier een bloem met wijzerplaten.
De tweede reep chocolade heb ik eerst ingepakt in bruin pakpapier met doilies en een vintage foto en vervolgens voorzien van deze koelkastmagneet van 10x5 cm.
Eerst heel dik karton gesneden en bekleed met oud advertentie papier. Het leuke strookje onderaan is het randje van een scrapvel met achterop de barcode. Meestal gooi ik dat weg, maar soms zijn die randjes heel leuke borders.
Een wasknijper, pennib, oud documentje gemaakt en een memopin.
Achterop zitten 10 zelfklevende magneetjes..........die zijn niet zo heel sterk en nu zit het muurvast op de koelkast.
Heel leuk is, dat mijn swapmaatje Caroline heet, ook een C (de enige letterwasstempel die ik heb). Voeg daarbij de eerste letter van haar achternaam als typecharm en het wordt heel persoonlijk.
Was wel ff heel spannend om met een brandende aansteker bij mijn wasstaafje te houden terwijl de rest al op het achterplaatje zat....... en zo brandbaar is als wat........
Ik vond 'm zo leuk, dat ik er ook maar eentje voor mezelf gemaakt heb. Gebaseerd op een idee bij de Wibra: een houten plankje met alleen het woord thought en een wasknijper met een blauw houten hartje erop. Die moest aan een spijker en dat vond ik minder handig. Inspiratie vind je overal.
De brievenbusdoos heb ik ook toepasselijk verpakt, incluis een verpakking van witte chocolade die, zeg ik heel eerlijk, ik eerst zelf opgegeten heb :-)
Schattig niet? Dit is het puzzelponsje met een snoeischerpe stans en ik heb er heel dik papier in gedaan. Voor het plezier dat ik er al van heb gehad bij het maken van de swap is de 2 euro al voorbij!
De afmeting van het stansje is 2,5 x 2 cm.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Christine,
    Wat heb je er weer een hoop werk van gemaakt! Erg mooi.
    Groetjes
    Joan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit ziet er heel gaaf uit, mooi gemaakt met al die embelli's jer raakt niet uit gekeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wow de gene die jouw pakket ontvangt mag zich gelukkig prijzen zeg. Wat is dit mooi.

    BeantwoordenVerwijderen