zondag 28 april 2013

Canvas Rozen Album

Het was even stil op het blog, maar ik ben een paar dagen zoet geweest met het leren om zelf bloemen te maken. Ik heb me hierin nooit zo verdiept en kocht ze altijd, daarom zijn er heeeeel veel in de prullenbak beland.
De hulp van Loes Oorschot via mail en haar you tube filmpjes (zie de link naar haar blog in de linker kolom) is goud waard. Haar "natte methode" en de juiste pons maakt een roos zoals de tweede van links. Verder stuurde zij mij een filmpje met een "droge methode" waarbij de blaadjes eerst worden gevouwen. De kern is prachtig, maar de buitenste bladeren vond ik niet mooi. Nu heb ik mijn methode bedacht als een kruising tussen beide: ik maak de kern droog en knip een stukje van de onderkant (ik vind het niet mooi als de kern boven de buitenblaadjes uitsteekt). Vervolgens maak ik de overige bloemen m.b.v. de natte methode, dan lijm ik de kern in de bloem.
Moet zeggen, ik kijk mijn ogen uit :-)
Alle bloemen zijn voorzien van een beetje perfect pearls aangelengd met water en erop getipt met een kwastje.
De rozen zijn gemaakt met de retro flower ponsen en een pons van een bloem waarbij de blaadjes aan elkaar vastzitten.
De kreukelbloemen zijn gemaakt met drie maten daisy ponsen, opstapelen, splitpen erin, nat spuiten met mini misters en bloem voor bloem naar het midden opproppen. Vervolgens knijpen en duwen tot alle blaadjes naar je zin zijn.
De prachtige gesp vond ik bij de plaatselijke stoffenwinkel. Erin een strook breed keeperband, bestempeld met een Kars stempel (rechthoek vol klokken). Het mooie is, dat je niet kunt zien waar de ene afdruk eindigt en de andere begint.
Het laatste stenen lijstje dat ik nog had liet ik vallen. Jammer hoor, zei ik tegen een vriendinnetje. Zegt zei: waarom laat je het niet zo, past prima bij de sfeer. Dank voor het geweldige idee.
De kleuren van de bloemen aangepast aan de bloemen op het leuke fotootje en met de daisy pons kan je ook verschillende kleuren papier gebruiken.
Een rozenschaartje om de bloemen te knippen.
Geen idee of ik dit nog een keertje doe: een inimini roosje m.b.v. de kleinste retro flower pons.... Heel schattig, dat wel. Geplakt op een enamel tag van TH. Ik heb een enorme brandblaar op mijn duim van de hete lijm, de bloem wilde niet meer van mijn vinger af......
Alle rozen hebben hun kenmerkende groene blaadjes onder de bloem gekregen m.b.v. een in maat bijpassende daisy pons, de blaadjes daarvan in het midden gevouwen en bruin geïnkt.
Scrapbookdepot heeft iets heel origineels in de verkoop dat ik nog niet elders ben tegen gekomen: junkyard findings van prima marketing. Geweldige metalen embellishments zoals deze ritsluiting onderdelen, maar bijv. ook de industrial lampen (letterbak) en de grote gloeilampen.
De ritssluiting is gemaakt met een strook craftcardstock, hierlangs de filmstriprandpons, vervolgens de rand eraf geknipt, de rechte tussenstrookjes ronder geknipt en gekleurd met brilliance inkt zilver.
Een grote nieuwe pons van een vlinder, mooi en sneller dat uitknippen. De meeste vlinder ponsjes hebben simpele ronde randen, maar deze is heel gedetailleerd.
Een houten klok met in het midden iets nieuws en leuks van TH: ring fasteners. Erg handig, met deze splitpen kan je overal en nergens in je collage bedels ophangen, maar ook heel geschikt aan het laatje van een luciferdoosje om het open te kunnen trekken.
Het inbinden blijft hetzelfde, wellicht 6 knopen op het moment dat het canvas nog groter wordt.......
En ik wacht nog steeds tot ik ergens een goede, rubberen en grote kroonluchter stempel vind...... Iemand een idee?
Een andere bloem van Loes (you tube filmpje) gemaakt met de retro flower pons waarbij de natte blaadjes gedraaid worden. Beetje bijpassend paarse perfect pearls wat ook wel exact past bij de paarse stippen op het canvas.
Bovenaanzicht, uiteraard zijn alle randen van de pagina's bruin geïnkt. Tussen alle bloemen heb ik rijkelijk veel blaadjes gelijmd, dat maakt een bloemenboeket toch compleet. Gemaakt met een ponsje van Pipoos.
 De sluiting gaat m.b.v. een koperen ketting en wat parels.
 Een sleutel van Artemio Oldies hangt in het midden.
De metalen hoekjes zijn van TH, de knopen uit de rommelbak bij de plaatselijke stoffenwinkel. Alles valt en staat toch met de precies juiste rode kleur van het papier.
Deze close-up laat goed zien hoe de inhoud in elkaar is gezet.
Zet de bloemetjes maar lekker buiten!

4 opmerkingen:

  1. Wat mooi !!!!!!
    Geweldig gemaakt. Allebei de albums vind ik enig ga ik vast ook eens proberen.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je een prachtig album gemaakt! Het ziet er zo professioneel uit door de mooie manier van binden en de bloemen zijn schitterend geworden. Hartstikke leuk dat je er je eigen draai aan geeft!

    Groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat heb je dit schitterend gemaakt:-)
    groetjes Adriana

    BeantwoordenVerwijderen