maandag 5 november 2012

Staande kerst collage

Een beetje eigenwijze collage zonder een duidelijk thema dit keer en toch heel leuk geworden. Ik heb eigenlijk allerlei items bij elkaar gedaan die ik leuk vind en de stansjes doos doorzocht...
Het begon met een beetje flauw stukje rendierpapier uit een papierblokje van de Trekpleister. Vervolgens de "houten" fotolijst, een geweldige tip die ik ooit op een blog zag.
Je neemt bruin papier of craft cardstock waarop je de afmetingen zet. Je knipt de vier kanten verstek uit zodat je de schuine lijnen in de hoeken krijgt.
Ik heb de wood stamp van TH afgedrukt met zwarte archival, het papier eerst gekleurd met vintage photo en daarna hier en daar met rusty hinge. De laatste inkt geeft over het bruin heen een heel warme gloed. Hiermee heb ik ook de binnenranden extra aangezet.
Een prachtig effect, die mooie hout stempel zorgt er werkelijk voor dat je je bijna zou vergissen en je een echt houten lijstje verwacht.
Zet vooral de schuine kanten in de hoeken goed aan met inkt, zodat je verstek lijnen duidelijk te onderscheiden zijn.
Excuses dat de foto's wat flauw van kleur zijn, maar het is nu ook zo snel donker...
De bel aan het stukje muziekpapier is wellicht wat groot, maar dan zie je 'm in ieder geval uit de verte ook nog staan.
Getal 25 is een sticker van TH en hangt met oogjes en een stukje ketting aan het hekje.
De craftklok had ik nog liggen.
De grote parel sierspeld voorzien van een groen stukje glitterlint en de parel zelf ruim van glitternagellak voorzien. Roosjes van Boekenvoordeel.
Een tip van een vriendin: plak vellum achter de lantaarn, het geeft dan toch een beetje het idee dat het licht brandt.
De wederom mooie MD foto voorzien van fotohoekjes (ook wood stamp op bruin papier). De stans bomen van TH voorzien van veel sneeuw m.b.v. de oudmaak stempel en witte embosspoeder. Om diepte te creëren heb ik twee dezelfde bomen gemaakt, de onderste met lijm direct op de ondergrond en de bovenste met foamtape een stukje ernaast geplakt en wat hoger.
Zo staat de collage, lekker opvallend met name ook door de grote sierspeld en de houten lijst maakt het geheel toch echt vintage.
Oeps beetje bewogen foto, maar dit is de achterkant van mijn scheurkalender van vorig jaar. Het viel op dat het heel dik karton is en daarom heb ik het bewaard. De steuntjes zijn ongebruikt, want ik hang mijn kalenders altijd op.
Het "ongewone samenraapsel" wordt heel apart. Soms moeten we niet te diep nadenken over thema's, alleen bijpassende embellishments en de juiste papiertjes. Het wordt dan vanzelf een feest.

2 opmerkingen:

  1. Christine! Wat ziet dat er schitterend uit. Het lijstje ziet er inderdaad "echt" uit.

    gr. Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi !! Wat een super idee om een houten lijstje van papier te maken, het ziet er levensecht uit.
    Groetjes Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen