vrijdag 2 november 2012

Old Christmas letter collage

De losse onderdelen van deze collage lagen al een tijdje bij elkaar op tafel, maar voor mijn gevoel ontbrak er nog iets. Dat "iets" kon ik benoemen toen ik dit haakpatroontje van een ijskristal tegenkwam op internet. Haakwerk combineert altijd goed met dit type vintage sfeer.
Het blijft leuk voor kerst dat deze klokbedels zo toepasselijk op vijf voor twaalf staan. Het kleine briefkaartje heb ik geprint: postcard/poststempel/postzegel is een afbeelding, deze heb ik in Word in een tekskader geplaatst. Vervolgens de verticale lijn neergezet en de stippeltjes lijnen.
Vastgezet met een klein veiligheidsspeldje waaraan twee kleine pareltjes aan kettelstiften en een kerstklokje.
Ik kan er niets aan doen, maar deze kerstkrans blijft toch mijn kerst uitvinding van 2012. Het takjesponsje heeft zijn 3,95 intussen wel opgebracht en er volgen er nog heel wat meer.
De postzegel is een plaatje van een vintage foto knipvel van Marianne Design geponst met de grote postzegel pons. De kerststempeltjes van MD erop met archival en direct de heattool erop.
Het kant is een stempel uit het Viva Decor stempelset en afgedrukt op vellum. Gekleurd met felrood distress, maar alle kleuren worden op vellum wat pastel.
De vlinder komt uit hetzelfde stempelset, alleen met het lijfje opgeplakt en de vleugels omhoog gebogen. Geplakt op een hulsttakje: ook een plaatje van hetzelfde MD knipvel.
Een alweer prachtige foto waar de sneeuw al op zit. De achtergrond stempel waar het allemaal mee begonnen is: de oude brief met het mooie en heel scherpe handschrift.
Deze stempel wilde ik al meerdere keren op Marktplaats zetten, omdat ik er eigenlijk nooit iets mee deed. Als ik deze al gebruikte plakte ik 'm voor het grootste gedeelte af en gebruikte alleen het stukje oud handschrift. Totdat ik al googlelend een kaart zag waarin deze stempel op dezelfde manier de hoofdrol vervulde.
De sneeuw, gemaakt met de oudmaakstempel en later gekleurd met broken glass distress inkt, is deze keer goed gelukt. De inkt wordt donkerder omdat het bruin craft papier is.
http://www.knutselparade.nl/data/articles/images/big/b_49901.jpg
Een afbeelding van de stempel an sich. Nu kan ik zeggen: een aanrader. Juist omdat de tekst niet letterlijk te lezen is, kan je er vele doeleinden aan toeschrijven.
Alvast nr. 1 voor in de salontafel. Vandaag rijkelijk op tijd het eerste strengetje kerst-led-verlichting op batterijen gekocht in de vorm van ijskristallen voor in de tafel. Xenos heeft deze keer heel veel verschillende witte en gekleurde ledsnoertjes.

3 opmerkingen:

  1. Geweldig, ik geniet elke keer weer van je mooie creaties. Vind de gestempelde rand op vellum ook zo mooi , wist niet dat dat kon. Ben echt nog een beginneling als ik dit allemaal zie.
    Maar nooit te oud om te leren. Toch!!!!
    Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi, ik vind het effect van de kanten stempel op vellum prachtig. Je hebt gelijk wat betreft de gehaakte ijs kristal, die maakt het helemaal af.
    Groetjes Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen