zaterdag 17 november 2012

My First SWAP!

Een tijdje geleden kwam ik al googlelend op de website van de Nederlandse Swappers en was gelijk enthousiast. Wat leuk om te werken via een 'opdracht' en je creaties op te sturen naar iemand die je nog niet kent.
De swap: twee grote harten en een klein hartje in een luciferdoosje.
Grappig is, dat ik helemaal niets heb met harten, er dus ook nooit wat mee doe en dat het wel gelijk mijn eerste swap is. De basis van alles is een uitgeprint hart, de zwarte omtrek. Origineel een naaipatroon voor een op te vullen stoffen hart. Belangrijk was wel, dat de bollingen bovenaan niet te dicht tegen elkaar stonden, anders is het wellicht niet meer herkenbaar.
En waarom dan niet een hart als kerstkrans?
Een mooi effect krijg je, door tule in plooien achter de vintage foto te doen. Hiervoor heb ik een even grote cirkel geknipt van craftcardstock en het tule steeds hierop vastgeniet. Vervolgens de foto bovenop geplakt en dan heb je aan de onderkant ook papier om te plakken en geen stof (wil niet altijd goed lijmen).
Papieren roosjes met vintage photo distress inkt gekleurd en een parelkettinkje van de Xenos eraan. Gelukkig had ik nog één grote vintage kerstbel.
Een toepasselijke bedel met hart en vleugels vastgezet met een splitpen. Het blijft een mooi item, zo'n shadowbox kaart.
Het luciferdoosje is bij mij een soort van juwelen kistje geworden. Een toepasselijke tekst erop, een houten lijstje m.b.v. de woodstamp van TH en het overige papier is het scrappapier van de Xenos.
 De voorkant heeft een hitchfastener knopje.
De bodem is zacht, ik wilde ergens mijn spelden in kunnen steken. Ik heb een stukje rayer foam bodem groot geknipt en daarop een flink plukje fiberfill. Hier omheen netjes het papier gevouwen en vastgezet met plakband. Het geheel op de bodem gelijmd met hasulith.
In het doosje moest een klein hartje. Gelukkig had ik deze hanger nog waarin ik een vintage fotootje heb gedaan met wat glitter erover.
Het andere juweel...is een ketting met sleutel/parel hanger. Een juwelen kistje is ook vaak een heel persoonlijk geheim plekje waar je zeker een persoonlijke brief kunt bewaren.
De brief is een stukje stempel van Eline's Huis (de grote briefkaart uit het stempelset Parijs).
De pootjes zijn platte grote kralen van de Xenos.
Het uitgeprinte hart diende nu als sjabloon voor een mini album van zes pagina's, ook weer een beetje geënt op de komende kerst.
Centraal staan kanten stempels, waaronder deze van Marktplaats onder het rendier en de set van viva decor (de felgekleurde bloem).
De vlinder op vellum, notes stempel van Eline's Huis en een vintage foto. Ik wilde ook uitproberen wat je anders met echt kant zou doen: randjes maken om items onder te kunnen steken.
Soms is papier zo toepasselijk, dat je het zo kunt laten. De ontvanger kan er altijd nog eigen items of foto's op aanbrengen. Een clip met een oude sleutel eraan.
Een brede kantstempel uitgeknipt en gekleurd. Hieronder een muziekticket (artemio oldies), tiny text strookje, een stempel van een schriftpagina en daarop 'Dear Santa' in memento blauw. Een stempeltje van Marianne Design. Leuk is, dat door de handschriftletters en het blauw het net is, alsof je al begonnen bent met het schrijven van je wishlist.
Nu een pocket van kant op vellum. Je ziet hoe mooi de achtergronden van de labeltjes worden van kant. Veel postzegels m.b.v. ponsen en Marianne Design kerststempels.
 Het mini kars stempeltje maakt een leuk mini labeltje (rechts gekleurd).
 Het kant is af en toe zo mooi, dat het echt is.
Het postzegelvel komt echt tot zijn recht in een mini album, ook al is het in de vorm van een hart geknipt. Je hebt tenslotte postzegels nodig als je je brief naar Santa wilt sturen...
De pagina lijkt werkelijk tot leven te komen door de vogels (stempel Eline's Huis). Een houten huisje van Kars, stempel van kars de oude kerstman en een geprinte kerstbriefkaart.
 De tekst is getypt.
Ook hier een kanten pocket op vellum, een tabje van TH met een postzegel stempel, vintage parel aan een artemio ticket, klip met parel en natuurlijk ook hier een hart-gerelateerd tekstje.
 De stempel komt uit een Eline's set.
De voorkant van het tabje verwijst met secret naar een heel persoonlijke pagina met een notitieblaadje en een echt schriftje.
 Je kunt het open doen en de zes pagina's beschrijven.
De laatste pagina spreekt de wensen uit voor het nieuwe jaar. De tekst happy hearty 2013 is getypt. De hartstempel is "afkomst onbekend" en ook de toevallige eenling die ik bezit. Gestempeld met archival sepia en ingekleurd met fel rood distress.
Het tule van de shadowbox card smaakte naar meer.... Het geeft zo'n sprankelend en vrolijk effect met weinig moeite en heel weinig materiaal.
Het was een heel karweitje, de drie werkstukken, maar de ontvangster is er heel blij mee. Daarom nu pas op het blog, anders was de verrassing eraf.

4 opmerkingen:

  1. geweldig..je swapmaatje is een echte bofkont met al dit moois!

    groetjes Anna.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waar ik me zeer over verbaasde is dat je het harten boekje zo hebt gemaakt dat je niet dol wordt van het draaien, maar dat je het 1ne hart gewoon op zijn kop hebt versierd. Het ziet er allemaal weer goed uit en inderdaad de gene die jou swap krijgt zal zeer blij verrast zijn denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat geloof ik graag dat ze er blij mee is. Het is PRACHTIG!!!! En dat voor iemand die niet van harten houdt. Ik ben zwaar impressed, zo mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen