zaterdag 17 november 2012

Feeëriek Boompje

Een week of wat geleden nam ik in een spontane bui een spierwit kerstboompje mee bij de Hema. Daarbij, ik miste vorig jaar toch wel mijn trollen. Die twee gegevens leidden tot een ander "dingetje" van mij: voorliefde voor felle kleuren zoals zuurstok roze, limegroen, kanarie geel en ontzettend groen. Je ziet ze op deze foto ook terug op mijn woonkamer muur (limegroen aan de andere kant).
Zoete kleuren dus, gelukkig bracht mijn stapeltje memento kleine inktpadjes uitkomst.
Feeëriek? Ja, dus ook veren en bijv. poëzieplaatjes.
De voorraad met L'arista klei figuren die ik waarschijnlijk nergens meer voor zou gebruiken (niet echt mijn ding) allemaal tevoorschijn gehaald en gekleurd met de felle memento inkt.
De sfeer was bepaald.
De kleinste trollen dienen als piek want ja, ondeugend als ze zijn kan je ervan uitgaan, dat ze in je boom gaan hangen.
Het mini witte boompje had ik nog (ooit eens bij AH).
Het zoete bijpassende glazen potje met roze kaars en parels komt bij de Xenos vandaan.
De fel roze veren en vlinders heb ik gekocht bij Pipoos.
DANKJEWEL GUIDA, VOOR DEZE PRACHTIGE HARTEN EN HET ZO LIEVE LUCIFERDOOSJE!
Het zijn de items die ik ontvangen heb via de swap, hoe toepasselijk met veren en vleugels en zo leuk dat het allemaal kan hangen op de beste plek boven de boompjes.
De leuke kunstbloemtakken van de Xenos, evenals het vaasje dat ik zelf verder opgeleukt heb met plakparels, parelkettinkjes, een strikje en een kroon bedeltje.
Voorgaande tekst hoorde hier......
Het mooie zilverkleurige theeblad heb ik al heel lang en past er nu mooi onder (ooit bij V&D).
Resp. 49 en 99 cent en catproof........:-)
Zulke leuke gezichtsuitdrukkingen en ja, alles is buigbaar, zodat ze overal kunnen neerstrijken.
Of lekker eigenwijs tegen de muur hangen met de benen over elkaar.
En met de armen om de boom geslagen.
De kleuren in de bomen? Zoet, zoeter, zoetst.......
Kan er niets aan doen, maar moet er gewoon om lachen. Ik houd van het mystieke sfeertje waarin elfen, trollen en sprookjes bestaan.
Alle labels geponst met de grootste labelpons van Pipoos. Vaak in zwart gestempeld en dan met zoete kleuren er overheen, maar er dan net iets naast. Echte vintage poëzieplaatjes, met die engeltjes.
Nog zoeter met dit roosjes kant.
Een bloem gemaakt van blingbling kerstpapier met veel zilver en m.b.v. de daisyponsen. Verder daisy ponsje heel klein, even peuteren om de miniplakpareltjes in de hartjes te krijgen.
Vintagefoto achter het klei lijstje uit een MD knipvel.
Ik had ook nog getallen poëzieplaatjes en kon nog net 25 (kerst) en 13 (het nieuwe jaar) samenstellen. De slotjes en sleutels zijn heel goedkope splitpennen geweest van de Pipoos.
De sleutel en het slot ogen heel degelijk, dik en prachtig en de uitstraling, daar ging het tenslotte om bij deze kerstboom setting....
Veel is geënt op het postcard thema.
De splitpenpootjes van de sloten heb ik eraf geknipt, die zitten niet tegen elkaar, maar aan weerskanten van het slot, waardoor je niet alleen twee gaatjes in je label moet maken, maar het meestal uitscheurt. Vastgezet met TH splitpennen met het geluk dat de gaatjes in de slotjes zitten.
De memento inkten doen vaak niet onder voor distress als het gaat om de mooie kleuren die in elkaar overlopen. Juist voor kleuren als deze die je niet al te vaak gebruikt, zijn de kleine memento inktjes een echte uitkomst. Helemaal niet duur, waardoor je veel verschillende kleurtjes bij de hand hebt.
Zo heeft iedereen zijn voorkeuren, maar zilver en wit horen voor mijn gevoel bij elkaar, evenals groen en goud.
Zo leuk, die veren, prachtige houten items opgemaakt met time items. Het luciferdoosje heeft o.a. een metalen huisnr. van Tim Holtz die wel erg mooi zijn.
Het kleine hart lijkt van piepschuim, maar zeker weten doe ik het niet.
Sfeer overzicht foto. Het paperbag album heb ik erbij laten liggen, omdat de voorkant goed bij dit sfeertje past.
Papier is soms te mooi om er ook maar iets mee te doen. Er stonden een aantal van deze schattige meisjes op.
Blij dat mijn kleifiguren nu een welverdiende plek hebben gekregen.
Gelukkig dat er ook nog vleugels tussen zaten.
Erg mooie vlinders, ook gemaakt van veren (Rayer). In eerste instantie zijn fel gekleurde houten viooltjes bloemen niet het eerste waar je aan denkt bij kerst, maar niets is in sprookjes zoals het hoort, dat maakt dat alles kan......
Een gezellige en onverwachte opstelling als je de woonkamer binnenkomt.
De grootste trol zit op een geluidsboxje van mijn dolby surround systeem. Moet het houden hoop ik, want zo zwaar is de pop niet. Wel zit er een stukje anti slip mat onder de billen en zijn de punten van zijn muts stevig vastgedrukt m.b.v. posterbuddies tegen de metalen plaat. Dat zit stevig en is weer probleemloos verwijderbaar. Nu is ook goed te zien hoe toepasselijk mijn ontvangen swap harten zijn.
De lampjes werken weer op batterijen en zijn ook van de Xenos. Dit keer is het een soort ketting met pareltjes, sterren en draad in zilverkleur waartussen de lampjes zitten. Een heel wollige boom lijkt het nu door de veren en het licht dat van achter de items komt.
Even heel iets anders dan vorig jaar met één grote boom. Nu op verschillende plaatsen in de kamer een sfeerplek. Dat komt ook door de vitrine tafel die dat mogelijk maakt. De TH labels van vorig jaar komen nu aan de grenen kast (maand labels zijn eraf) en de prachtige opgemaakte mini houten sleetjes staan, met andere items, in de vitrine salontafel. Nu komen ze beter tot hun recht en worden ook verlicht, door paarse lampjes dit keer.
Durf eens wat anders te doen!
De essentie van kerst is niet dat de boom groen moet zijn, maar de blijheid en de ideeën van jou over kerst die je op deze manier laat zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen