maandag 1 oktober 2012

Post-kistje!
Nu alleen nog vullen met.....
Geweldig die kistjes. Thema kerst vol kerstkransjes?
Bloemen van dubbelzijdig decopapier (This&That) omdat je de achterkant ook ziet en met de nieuwe daisy bloemenponsen. Kistje eerst beplakt met een van de gratis postzegel kaarten. Envelopjes gevouwen (6 stuks) en naar hartelust bestempeld en een paar Eline's Huis postzegels.
Het hout eerst een beetje bruiner gemaakt met vintage photo en erop gestempeld met archival. Leuke ticket uit het zakje van Pipoos. Twee dezelfde op elkaar geplakt zodat de achterkant ook bewerkt is. De papieren roosjes van de Hema, drie spelden van de plaatselijke stoffenwinkel en een vlinder m.b.v. een Eline stempel. Toepasselijk met tekst.
De prachtige oude postzegel verwerkt op een label. Eerst de grote flourish stamp van TH en poststempels van Eline. De bedragen op de postzegel weg gevijld.
De postzegels van Eline eerst rondom met een prikpen en dan uit het papier scheuren. Strikje met de strikjes maker van Joy, veiligheidsspeld met een parel eraan. In de envelop een stukje oud papier met een tekststempel van Eline.
My first daisy...... Ik heb bruin kaftpapier en een paar bruin craftcardstock geponst en gekleurd met fel rood distress. Deze prachtige kleur ontstaat vanzelf (gratis!:-) op de bruine ondergrond. Plakpareltje in het hart. Een takje uit de takjes pons.

Een paar roosjes heb ik aangezet met rode inkt en deze met vintage photo. Blaadjes uit de blaadjes pons eronder geschoven.
De punten van de blaadjes krijgen een likje glitternagellak van de Hema (evenals de buitenranden van de vlinder).
Het middenstuk van de daisy is behoorlijk groot, met een splitpennetje krijg je het niet opgevuld. Ik heb het rode bosje van Marianne design dat ik bij Pipoos had gekocht gebruikt. Deze keer alle knopjes eraf geknipt en gelijmd met glossy accents. Weer een ticket uit het zakje van Pipoos en twee op elkaar geplakt.
Nu zien de blaadjes uit de blaadjes pons er opeens heel anders uit, evenals het takje. Wat kleur al niet kan doen.
Je kunt het middenstuk van de daisy verkleinen door alle blaadjes een klein beetje verder in te knippen en op dat punt omhoog te vouwen.
Het envelopjes template heb ik van internet. Om nu te voorkomen dat je het eerst uitknipt en het dan 6 keer gaat omtrekken met je potlood op je papier: knip een stuk bruin (kaft)papier ongeveer A4 (hoeft helemaal niet netjes dat zie je) en stop 't in de printer. Copieer het template in een word document en print.
Het eventuele zwarte printerinkt dat achterblijft op je envelopje verdwijnt zodra je de randjes gaat poetsen met vintage photo.

Deze prachtige metalen, koperkleurige vlinder kreeg ik kado bij mijn bestelling van de Meyerij.
Ik heb de vlinder niet ingekleurd met inkt, je ziet de kleuren van het papier er doorheen. De plakparels zijn van Boekenvoordeel. Weer drie vlinders i.p.v. twee opgestapeld, toch wat levendiger.
Labels gemaakt van het gratis karton dat ik bij AH had meegenomen. Geweldig karton, spaart inkt: je hebt veel minder vintage photo nodig om je randen donker te krijgen en het stempelt geweldig. Onderaan een kantje en een klei stempeltje uit voorraad (poststempel van Eline's Huis). Alle overige stempels zijn ook van Eline.
De prachtige vogels, ook gestempeld op het gratis karton en wat bruiner gekleurd.
 Op de bodem een oud label met Eline's stempels.
Ik heb nu ook mijn eigen rondjes gemaakt en het is heel mooi en toepasselijk geworden: hetzelfde papier als de twee bloemen onder elkaar. Nu een postzegel uit de kleivoorraad.
De paperclipsen met een stiksteek lintje en een mooie koperen bedel van een kroontje (koninklijke tntpost......).

Hier zie je nog even duidelijker hoe mooi de gratis kaart is en waarmee het hele project is begonnen: gratis postzegel en gratis kaart, meer heb je niet nodig om op ideeën te komen, gratis inspiratie dus!
Leuk dat ik nu ook gelijk zo goed als alle nieuwe spullen, ideeën en embellishments heb kunnen gebruiken.

2 opmerkingen:

  1. Leuk gedaan zeg nu nog ergens zo'n kistje scoren.(zaten zeker bollen in of zo??) Is ook leuk om kado te geven en daarom ga ik hem bij gifts to make & to give zetten op mijn pinterest.

    http://pinterest.com/pin/107664247313071432/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk kistje Christine. Ook toevallig want ik ben net op zoek naar iets dergelijks om mijn post "klaar om te versturen" in te bewaren zodat het niet verdwijnt tussen het gewone papier.
    Dit is een hele goeie optie.
    Groetjes Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen