woensdag 31 oktober 2012

November label

Op de valreep van oktober, ik was bijna te laat, het label voor november. Na het zien van de foto's valt het me pas echt op hoe groen dit label geworden is.
Het is tenslotte een herfstmaand, daarom wilde ik er ook persé bladeren bij. Wat vliegt de tijd, elke maand een label en er hangen er nu al elf.
De achtergrond:
Het label eerst sponsen met herfsttinten. Ik heb aged mahony, rusty hinge en vintage photo gebruikt. Het mag goed dik, want als je klaar bent spetter je er met je vingers water overheen. Even laten intrekken (min. 10 seconden). Leg er een keukenpapiertje op waar het meeste water in kan trekken (niet wrijven) en drogen met de heattool.
Neem een mask (ik heb het hekwerk van TH gebruikt) en de middelste kleur groen (nu bamboo van memento). Begin onderaan heel dik/donker en laat dat naar boven toe steeds lichter worden.
Het mask nog niet verwijderen, maar eerst de achtergrond stempel met tekst afdrukken in donkergroen (pine needles distress).
Je kunt het mask nu schoonvegen terwijl het nog op je label zit, maar om risico's te voorkomen (voor je het weet veeg je de daarop aanwezige inkt op je label) haal ik het eraf en maak het dan schoon.
Nu kies je een tekststempel die je in zwart onderaan het label afdrukt. Aan de kant van het mask heb ik nog een heel klein randje zwarte flourish stempel gezet.
Je aparte achtergrond is nu een feit.
Tijd om alle andere onderdelen bij elkaar te zoeken en vooraf alvast te passen en te meten waar alles komt.
Een vlinder van TH uit zijn pakketje grungeboard elements. Een heel grote, vandaar dat recht omhoog vliegen geen optie was. Ga voor dit label op zoek naar drie tinten groene inkt die duidelijk van elkaar te onderscheiden zijn. Aangezien ik maar één groende distress inkt heb (pine needles) was ik zo blij met nog wat restjes memento (lime groen en bamboo).
Het lijfje van de vlinder zijn twee blaadjes uit mijn ponsje van Pipoos.
Begin te kleuren/sponsen met de lichtste kleur in het midden en doe vervolgens de randen bovenop en aan de zijkant met de middelste kleur.
De stempels is de grote flourish van TH gestempeld met de donkerste groen (pine needles). De randen van de blaadjes voor het contrast met vintage photo.
Een heel mooi effect al die verschillende tinten groen en omdat het grungeboard is lijkt het nu wel fluweel.
Juist omdat ik ook nog de bladeren en de tekststempel wilde heb ik ervoor gekozen om november af te korten. De bruin kartonnen letters eerst dik gekleurd met rusty hinge distress. Er vervolgens water op gespetterd en gedroogd met de heattool. De flourish stempel met pine needles. De randen tot slot met vintage photo.
 De hele uitstraling van het label is warm en herfstachtig...
 Een koperen kroontje geeft net de juiste finishing touch.
De bladeren zijn gestanst van gewoon wit, dikker papier. Eerst gekleurd met lime groen (de lichtste) en de zijkanten/-randen met middelgroen. Daarna de bladeren flink verkreukeld met goede, scherpe vouwen. Een sponsje met vintage photo er overheen zodat alleen de vouwen gekleurd zijn. Ik was zelf verrast door het realistische uiterlijk.
Een close-up zodat je het mask en andere delen van de achtergrond goed kunt zien. Een heel mooi iets, dat masken. Al met heel weinig inkt een duidelijk en scherpe afbeelding.
Het duurde even voor er iets nieuws op mijn blog kwam, maar ik heb het ontzettend druk met kerstkaarten, kerstcollages en nu ook kersthaken, maar daarover later meer.
Er is een totaal onverwacht kerstcollage doel bijgekomen: een nieuwe vitrine-salontafel. Die stond al heel lang op mijn verlanglijstje. Aangezien ik niet een dikke beurs heb hoopte ik op een mazzeltje en dat kwam. Ik kon de tafel tweedehands overnemen voor een lief prijsje. Een lade van 90cm vierkant is nu gevuld met al gemaakte creaties, maar straks ga ik helemaal los natuurlijk incluis kerstverlichting op batterijen :-)
Ik ben er zo ontzettend mee in mijn nopjes en word al helemaal blij als ik denk aan alle mogelijkheden die er zijn om de tafel steeds weer anders in te richten m.b.t. seizoenen, feestdagen en andere gelegenheden. Niet te vergeten na de vakantie: foto's, stenen, schelpen, souveniers en smashbook items om op deze manier nog lang na te genieten.

2 opmerkingen:

  1. Christine, wat een prachtige tag. Ben benieuwd wat je kerst haakwerk is.

    Fijne dag.
    gr, Silvia

    BeantwoordenVerwijderen