zaterdag 13 oktober 2012

Kerst, Kant en Knipvellen

Het is hier de laatste tijd nogal chaotisch en ik ben weer met tien dingen tegelijk bezig, maar gezellig is het wel. Het is weer zover: soms kom ik de meest rare dingen tegen die helemaal geweldig blijken te zijn.
Het is stijf gesteven lint waardoor de zijkanten niet rafelen. Het deed me het eerst aan een spinnenweb denken en de mogelijkheden om dit lekker vintage met de niettang als achtergrond op kaart of label te zetten.
Het is heel groen, maar geen kerst (alhoewel dat natuurlijk ook kan).
De grillige structuur waar geen logica in zit maakt het juist zo apart. Het kost € 1,40 de meter en je koopt het bij alweer zo'n leuke webwinkel Papercraft's Hobby met nog veel meer leuke dingetjes.
Er zijn weer nieuwe knipvellen van Marianne Design. Heerlijk, heb alweer visioenen van gehaakte kleedjes, sierspelden, veel bloemen en kant. Voor slechts 70 cent bij Pipoos heb je toch mooi 7 foto's (kan je ze nooit voor printen).
Huisjes en nog eens huisjes, 45 om precies te zijn. Wegen niets, houten ornamentjes van Kars. Het was even zoeken, maar ook gevonden bij Papercraft's Hobby. Schattig, vooral met het hekje en ook zo gedetailleerd. Als winterhuisje of bij het thema verhuizing, maar ook bijv. bij een geboorte: New joy in the house!
De kanten stempel van Kars is natuurlijk nog steeds heel mooi en scherp, maar toen kwam ik deze stempels tegen. Hoe kunnen ze het maken: € 3,95 voor een hele set.
Ik was werkelijk stom verbaasd over de haarscherpe afdrukken, de allereerste afdruk (nieuw uit de verpakking) is perfect (en ik stel nogal eisen aan mijn stempels). De grote is bijna label vullend.
De vlinder is ook zo mooi. De afbeeldingen kunnen wat wazig overkomen hier en daar, maar ik heb de lamineerhoesjes gefotografeerd waar de stempels achterop zitten.
Wat vooral opvalt zijn de stukjes tule, elk lijntje is helder. Keus en mogelijkheden genoeg. Een aanrader, ook bijv. voor bij de vintage foto's. Ik heb de stempels bij Scrapbookzolder gekocht.
Ik heb het intussen druk met de eerste serie kerstkaarten ofwel kerstzakken. De items die overal hetzelfde blijven maak ik eerst, dan is het makkelijk grijpen op het moment dat de kaartzak.... in elkaar gezet wordt. De voorkanten ja daar komen dit jaar de variaties die vorig jaar op de labels zaten. Tijd vliegt.
En theebladen zijn overal handig voor: nu heb ik zo'n grote tafel maar nog altijd plek tekort. Nu is het snel ergens anders neer te zetten. En gelukkig, eindelijk heb ik ook groene vingers: hulststansjes en pine tree inkt......

1 opmerking:

  1. Het lijkt de werkplaats wel van de kerstman... hohoho die gaat ook maar door want het moet af de productie moet wel door blijven gaan. Succes met het maken van je kerst kaarten.

    Wat heb je weer gave stempels (hihi heb ik ook pas gekocht)Groetjes vanuit Amersfoort,
    Connie van der Wouw

    BeantwoordenVerwijderen