zondag 23 september 2012

Silhouet Label

Geïnspireerd door TH label August 2012:

Het is in oorsprong wit en glad lint. Eerst flink gepoetst met vintage photo, daarna kleddernat gespoten met de minimister en koperkleurige perfect pearls. Beetje kneden en er doorheen roeren. Drogen met de heattool en dan langer op een plek blijven totdat het lint in elkaar gaat trekken/smelten. Het wordt dan ook een stuk korter en voelt opeens aan als papier.
Gebroken witte papieren roosjes van Prima Marketing en een grotere bloem bruin rechts van Marianne Design. TH gebruikt metalic stains, die heb ik helemaal niet, maar wat dan?
Een kwastje en acrylverf van de Xenos. Heel rijkelijk aanbrengen, ook diep in alle hoekjes en gaatjes. Direct ook met satéprikkers de blaadjes weer losmaken van elkaar en het gaatje in het hart van de bloem openmaken.
Drogen met de heattool, tussendoor kan je blaadjes in een bepaalde richting duwen en loshouden van elkaar.
Dan ook nog een nachtje laten uitharden, want je kunt ook weer niet te lang doorgaan met de heattool.
Het lijstje is een stempel van Kaiserkraft, embossen met zwart, inkten met vintage photo en dit alles op manilla cardstock. Het silhouetje komt uit een doosje van Maya Road met wel 6 verschillende gezichtjes. Zwart gemaakt met black suite distress inkt.
Daar hoort natuurlijk een parelketting bij! Ketting van Humiez Beads, parel van Pipoos met een kapje van Rayer.
De tekst komt uit de chitchat stickers van TH.
In de bloemen verstopt een mini camée.
Een trinket pin van TH, vol met parels en bedels. Een klein zwart plaatje met ophang oogje en een rond uitgeponst fotootje van TH. Er overheen een laagje glossy accents. Misschien wel de dame van het silhouet? Ketting vastgezet met mini splitpennen van TH.
Ik stond er zelf nogal van te kijken, de volgende morgen, hoe mooi en sprekend de bloemetjes zijn geworden. Eigenlijk was ik bang, dat ze in elkaar gezakt zouden zijn door het gewicht van de verf op de dunne papieren blaadjes.
Achter de bloemen gestanste bladeren, geëmbosst met roze distresspoeder. De nerven: blaadje op verschillend plekken stevig vouwen, met je nagel kaal krabbelen en met vintage photo inkleuren.
De takken zijn geknipt van de oude wilg stans van TH en geëmbosst met walnut stain.
De achtergrond is een A6 emboss kaart. Eerst de hoge delen gekleurd met fel blauwe inkt (broken glass) direct met de pad. Daarna met een sponsje en memento beige. Vervolgens nog heel random met vintage photo.
Om het wat sprekender te krijgen het hele A6je embossen met clear poeder, toen ging er iets fout wat achteraf een prachtig effect werd:
ik bleef veel te lang met mijn heattool op mijn kaart blazen, maar ik werd afgeleid door mijn kat die er met de theedoek vandoor ging.....
Opeens ontstonden er waterdruppels op de kaart en hele mooie dimensionale verhogingen die er eigenlijk niet zijn (vanuit een bepaalde hoek).
Het lijkt hier en daar ook net echt water, met dank aan de kat.
De emboss achtergrond kaarten koop ik zo goed als altijd op marktplaats. Heerlijk al die mensen die bereid zijn voor anderen te stansen en te embossen die niet (zoals ik) het geld hebben om zulke apparaten te kopen of het loont de moeite niet voor die paar stansjes.
Het label is erg mooi geworden, met name natuurlijk door de bloemen die de echte blikvanger zijn.

6 opmerkingen:

  1. Wat een slim idee om met verf aan de slag te gaan! Stiekem koop je toch veel dingen die je online ziet maar ik vind het altijd slim als er toch andere (minder dure) oplossingen gevonden worden...!

    Groetjes, Kim

    Zo, nu maar eens zien of de woordverificatie me in één keer gaat lukken....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. WOW !!! Wat een prachtig label !

    groetjes Rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig label. Je bloemen zijn super geworden, zo leuk om met andere materialen hetzelfde effect te krijgen.
    Groetjes Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Via via kom ik op jouw blog terecht. En hoewel jouw stijl heel anders is dan de mijn heb ik met veel plezier rondgekeken. Ben ook volger geworden om maar niets meer te missen van al jouw moois.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Snap niet dat ik deze nog niet had gezien... vond hem nog tussen mijn oude mailtjes dus nu toch maar nog toevoegen aan mijn tags op mijn pinterest board. Zo dat andere er ook weer inspiratie uit kunnen halen. Groetjes en tot mails,
    Connie van der Wouw

    http://pinterest.com/pin/107664247313198962/

    BeantwoordenVerwijderen