zaterdag 8 september 2012

Pennen Zak

Het ontbrak nog op mijn bureau en om in stijl te blijven maken we geen pennenbakje maar een zak.
Pure recycling!
Het papieren zakje van de ijzerhandel waar mijn vleugelmoertjes inzaten. Ik vond het zo leuk dat ik het niet weg wilde gooien. Het was me eigenlijk verder ook niet duidelijk wat ik ermee moest doen. Wel was ik al begonnen om het aan beide zijden op te leuken i.p.v. een eenzijdige pocket. Vervolgens zette ik er voor de lol mijn koffiebeker in en was het idee geboren.
Een blog liet mij bloemen van glasine papier (TH) zien en dat wilde ik ook eens proberen. Twee bloemen uit één vel, maar dan ook veel lagen. De bloemen eerst bestempeld met de wood stamp van TH en archival black, vervolgens flink verkreukeld en sponsen met vintage photo.  Als laatste lekker riant met een minimister en perfect pearls. Goed drogen met de heattool. Splitpen door alles heen en heel stevig bij elkaar drukken, daarna laag voor laag afpellen tot de bloem naar je zin is.
De andere bloem is meer een roosje geworden. Eerst alle blaadjes om een wattenstaafje gekruld. Zie het mooie effect van de wood stamp op het glasine papier.
Nu rijg ik alle blaadjes aan de prikpen waarbij vooral de kleinste goed om de pen gebogen worden.
Ik heb gekozen voor dit coca cola glas, hoe hoger hoe beter (zolang het nog net onder de rand blijft) want dan is de kans het kleinst dat er spulletjes teveel tegen het zakje zelf leunen.
De logo's schijnen dwars door het zakje heen........ Het glas in craft cardstock gewikkeld, de bovenrand vast gezet met tissue papier en nog wat randjes aan de binnenkant.
Ik heb een aantal leuke nieuwe spulletjes, waaronder de mooie vurenhouten lineaaltjes van Maya Road en geweldige houten deuren van Prima Marketing, maar daarover later meer. De lineaaltjes zijn perfect te stempelen, de inch verdeling staat er natuurlijk al op.
Ik heb bijna alleen maar stansjes gebruikt, want dat weegt niets en zo'n zakje kan natuurlijk geen gewicht dragen. Het aanbrengen van de trinketpins om de omslag vast te zetten en de ringetjes waren al spannend genoeg (kans op uitscheuren is erg groot).
Het hele zakje heeft het thema steampunk. Het grote nummer heb ik uit een journaling ticket van TH geknipt en vastgezet met zijn drukknoopjes. De hand is op rayer foam geplakt, een tabje van TH en een sleuteltje van Humiez beads.

De twee bloemen aan de zijkanten zijn gemaakt van journaling tickets, de ponsen kunnen het kennelijk goed aan (altijd direct ophouden als je weerstand voelt, om je mooie ponsen te sparen). Sleutel en sleutelgat eerst bruin gekleurd met vintage photo en embossen met walnut stain. De tekst "be different" komt uit de chitchat tekstjes van TH.
De achterkant van het fotolijstje heb ik beplakt met dezelfde stempel, omdat je anders tegen mica, papier en dubbelzijdig plakband aankijkt. Op het middenstuk de gearstempel geplaatst. Zo is dat netjes weggewerkt.
Een close-up van de bloem, omdat het zo leuk is om je bloemen exact te laten passen bij je werkstuk. Het gewikkelde draad bij de bloemen is wire and wire koper en is vastgezet aan de pootjes van de splitpen. De sleutel hangt aan balchain van TH.
De gear stansjes zijn eerst gekleurd met brilliance rust/silver/gold en daarna bestempeld met de grote gear stamp van TH. Ik vind het zo toepasselijk en de stempel zo goed: je kunt zelfs het kleinste lettertje of cijfertje nog lezen.

Het kroontje is een stans van karton en gekleurd met brilliance gold, alle randen van gears en andere stansjes gekleurd met vintage photo. Kijk maar hoe goed de stempel op de lineaal ook nog te lezen is.
Een beetje verkeerd licht bij deze foto, maar ik wil het toch laten zien. Het viel me op toen ik gisteren langs mijn werkstuk liep, hoe levendig de vlinders zijn door het gebruik van meerdere lagen. Je zou bijna denken dat er werkelijk beweging is.
De vlinder stempels van Eline's Huis gebruikt op de achterkant van resist cardstock van TH. De achterkant donkerbruin gemaakt met vintage photo. De voorkant is gekleurd met geel/rood/oranje distress inkt, het geeft zo'n prachtige felle en sprekende kleur. De vlindervleugels zijn voorzien van washers en splitpennen van TH.
Vlinders zijn in het midden aan elkaar geniet.
Veel gears en een close-upje van de roos. De achtergrond stempel is behoorlijk groot vol met allerlei verschillende getallen, beetje distressed. Gekocht bij stampinback.
De lijstjes stempels van Kaiser Kraft zijn nu al onmisbaar geworden. Het mannetje kwam ik tegen op internet. Het was een webwinkel voorbeeld van een nieuw canvas (burlap) van TH met nog een klok, tekst en oude reclame. Geprint, blijkt het de afmeting van een pasfoto te hebben en precies in dit lijstje te passen. Ervoor een stukje mica dat wat kapot geknipt is. Afgemaakt met een soort van horloge ketting. Het blijft toch leuk om de bijzonderste embellishments zo goed als gratis te maken.
Een foto die goed de ware kleuren laat zien die zo mooi in elkaar overlopen.

En dan is het zover: vullen en gezellig op mijn bureau.
Ik hoop jullie op deze manier weer een leuk zakje inspiratie te hebben gegeven.

2 opmerkingen:

  1. Deze X heb ik hem bij Steampunk geplaatst op mijn pinterest

    http://pinterest.com/pin/107664247312917361/

    Kijk zo zie je maar weer als je niet meteen je rommel achter je kont opruimt dan was er nu niet zo'n kunstwerk ontstaan. Groetjes en tot het volgende project,
    Connie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat maak je gave dingen zeg!! Ik ben maar direct volger van je geworden.

    Groetjes Lin

    BeantwoordenVerwijderen