donderdag 27 september 2012

October label

Het maandlabel komt nog even tussen de kerstversieringen door.
Heerlijk thema: halloween!
Eindelijk weer een reden om de spinnenwebben uit het stof te halen.....
De achtergrond:
Op het craftsheet heb ik distress inkt aangebracht met de pad (paars/dusty concord en geel/scattered straw). Er met de minimister water overheen gesprayd en het label erdoor gehaald. Gedroogd met de heattool. Een paar keer herhaald net zolang tot de achtergrond mooi gevuld was.
Daarna heb ik met een sponsje en paars bepaalde stukjes donkerder gemaakt, zoals de bovenrand en in het midden, zonder de mooie gele en paarse vlekken te raken.
De spinnenweb stempel is wit gestempeld met brilliance moonlight white, de spinnen met archival zwart.
De vleermuisbedel: ik heb een gothic oorbel aan stukjes geknipt die ik niet meer draag. Een prachtige nieuwe bestemming.
Het Poison label is een salvage sticker van TH, geplakt op Rayer foam van 2mm dik. De letters 'october' komen uit de seasonal stickers van TH. Alle letters geplakt op het Rayer foam, de randjes bruin gemaakt met vintage photo, er met de prikpen gaatjes in gemaakt en onderling m.b.v oogjes en ketting aan elkaar verbonden.
Sommige letters zijn ook nog gelijmd met glossy accents (anders vielen de letters om). De ketting is weer van mijn onmisbare winkeltje Humiez Beads.
De kandelaar is een kartonnen stans die ik lang geleden eens kado kreeg bij een bestelling. Wilde deze eerst voor Kerst bewaren, totdat ik op internet zag dat deze ook vaak bij Halloween gebruikt wordt.
Flink "nat gemaakt" met emboss inkt. Het bruine gedeelte bestrooid met Walnut stain emboss poeder (distress) en het wit met poeder van Artemio.
De rode (bloederige.....) vlammetjes: zegellak laten smelten, erop druppelen en als het bijna hard is stevig weg vegen met een schoon stukje keukenrol.
Het papieren roosje is origineel paars, maar flink gepoetst met zwarte distress inkt voor een spooky uiterlijk.
Over de kandelaar zit een stukje express kapot geknipt zwarte tule.
De datum '31' zijn koperen bedeltjes van De Meyerij (daar zijn alle cijfers aanwezig) voor slechts 15 cent per stuk. Prachtige stevige en dikke bedels.
Een close-upje van de gele en paarse inkt op de achtergrond en hoe mooi het "vlekkenwerk" in elkaar overloopt.
Happy Halloween!

3 opmerkingen:

  1. Lekker spooky!Ik vind de achtergrond er mooi gemaakt met de spinnenwebben en de bewoners hiervan die zo lekker afsteken...! Super hoe je aan de vleermuis komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zie nu dat je de woordverificatie uitgeschakeld hebt, heel erg prettig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je snapt het vast al. Ook deze heb ik bij de rest van de tags gezet op mijn pinterest. Op naar nog meer kijkers op je blog. Groetjes vanuit Amersfoort

    http://pinterest.com/pin/107664247313071173/

    BeantwoordenVerwijderen