zaterdag 29 september 2012

Nieuwe spulletjes en ideeën

Er is hier ook enige crisis in de portemonnee, dus tijd voor creatieve oplossingen. Ik heb een onverwacht leuk zakcentje via Marktplaats verzameld, alhoewel het soms moeilijke beslissingen waren. Twee dure en originele handtassen heb ik met een beetje spijt doch heel goed verkocht en een aardige stapel stempels die ik niet meer gebruik en/of te impulsief gekocht.
Het zorgde er wel voor, dat ik nu een andere serie bloemenponsen kon kopen bij Pipoos en in de actie (25% korting op alle ponsen). De daisy flower.
Eerlijkheid gebied mij te zeggen, dat de EKsucces ponsen (de retro flower) veel beter zijn, voelen veel steviger aan en kunnen dikker papier hebben, het eigen merk van Pipoos is daarentegen beduidend goedkoper. Je moet er goed erg in hebben dat 200 grams papier echt de max is.
Voeg daarbij een pons van een blad en een van een takje en er kunnen flinke gevarieerde bossen bloemen gemaakt gaan worden. Retro en daisy kunnen ook prima samen in één bloem gebruikt worden.
De daisy (margriet) is veel voller en heeft 8 smalle blaadjes t.o.v. de 5 dikke van de retro flower.
Schattige roze papieren roosjes van de Hema die ook heel erg levendig worden met een blaadje of een takje.
Links kersttakjes van Marianne Design, die ik sloop....en waarvan ik vervolgens (m.b.v. een heel fijne haaknaald) 3 dubbele draadjes door de papieren bloem heen trek. Erg mooi bloemhartje krijg je dan (ook leuk voor de kerststerretjes). Je betaald 2,95 voor een flink bosje (dit is niet alles).
Op deze foto zie je het bloemenhart beter, maar het is ook rood op rood.
De allerkleinste pons is heel klein, die gebruik ik niet om een bloem samen te stellen want er is bijna geen gaatje in het midden te maken voor een splitpen, maar die zijn juist heel leuk om bijv. zoals op de foto langs een grote bloem te plakken met eventueel een bling steentje in het midden.
De foto hieronder is helemaal in de kerstsfeer, met een heel klein belletje dat als bloemenhart dient.
Paperclip pret!
Bij Pipoos zag ik grote paperclipsen voor rijkelijk wat geld met als enige versiering een kort stukje lint. Vervolgens koop ik de grote clipsen bij de Hema voor 1 euro een doos en de kleintjes voor 40 cent bij de kantoorhandel. Lintje erdoor en voila.
Je kunt bedeltjes gebruiken door ze onderaan te schuiven (er kan natuurlijk ook een ringetje aan dan hangt het rechter) of eerst aan het enkele lintje dat je daarna dubbel door de paperclip haalt.
Denk hierbij aan de grote paperclipsen van Tim Holtz met een blingkraal erop.
Het effect als je de clipsen ergens op schuift. Geweldig natuurlijk als je verschillende briefkaartjes, tickets, postzegels of andere embellishments bijelkaar wilt houden, puur als extra opvrolijk item kan natuurlijk ook.
Kijk, dit is natuurlijk heel erg leuk. Nieuw merk bij Pipoos: Vintage met een kroontje. Voor slechts 1,95 een zak vol prachtige echt oude tickets. Zo handig om naar te grijpen als je zo snel even niets anders kunt bedenken of bij de hand hebt.
 Eveneens voor 1,95 koop je 6 leuke pockets met tabje.
Gratis, alweer!
Ik deed vandaag overal boodschappen maar ook bij AH. Na de kassa wil ik naar buiten lopen en dan ga ik langs de enorme bak met lege kartonnen dozen. Ligt er deze inhoud van een doos in, waarschijnlijk een doos met flessen geweest.
Prachtig dik karton, heel geschikt om zelf labels van te maken. Zelfs de al aanwezige pijltjes kunnen een toepassing hebben.
 Hier zie je dat het niet onder doet voor duur craft karton.
Het enige dat ik wel eens jammer vind bij het zelf maken van labels, is dat er niet zo'n leuk rood rondje om het gaatje zit. Nu, daar heb ik een oplossing voor gevonden.
Je neemt een cirkelponsje van maximaal 1,5 cm doorsnee. De cirkel 2 keer dubbelvouwen en het midden bepalen. Maak er een gaatje in (met eyeletveer, bigbite of tang) en je hebt een malletje.
Nu kun je uit elke gewenste kleur oogjes maken, zit je niet vast aan het standaard rood of bruin en heb je altijd het gaatje precies in het midden.
Een beetje powerpritt en het zit vast (glossy accents loopt er heel snel onderuit omdat het zo klein is).
Ik moet opeens denken aan de reinforcers van TH: je kunt natuurlijk ook je rondjes aanpassen aan het gebruikte decopapier van je werkstuk.......... Deze hebben ook een doorsnee van 1,5cm zoals de meeste craft en post labels. Reinforcers hebben daarbij ook een gaatje in het midden dat overeenkomt met de standaard opening voor een eyelet.
En wie zegt dat het persé rond moet zijn? Laat je inspireren door de vele eyelets die er zijn, van dieren tot bloemetjes. In elk stansje kun je een gaatje maken.
Mooi weekend!

3 opmerkingen:

  1. Wat 'n leuke ideeën weer en gunstig voor je portemonnee.Heel belangrijk Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke ideeën heb je weer geplaatst, die met de rondjes kende ik al (die zijn ook te koop als stickertjes in bruin maar ook in kleur).
    Je bloemetjes vind ik super, ik heb nog pipoos bonnen en ga de ponsen ook maar eens op mijn verlanglijstje zetten.
    Groetjes Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk he nieuwe spele dingen?? Ik ben gek op bloemen en alles waar je bloemen zelf mee kunt maken. Zal deze ook weer eens uit de la halen en binnen hand bereik zetten. En die tickets moet ik even onthouden voor als ik mijn vole spaarkaart ga inleveren bij Pipoos. Groetjes en je zult er vast veel plezier van hebben.
    Groetjes vanuit Amersfoort,
    Connie van der Wouw

    BeantwoordenVerwijderen