dinsdag 18 september 2012

Klein maar fijn!

Kars mini stempels, aanrader van de week! Kars heet tegenwoordig Cart Us. Het begon met de kerst poststempel helemaal rechts. Deze had ik gezien bij Pipoos, toen ik 'm wilde halen was deze uitverkocht... Even googlelen en gevonden, in een webwinkel met een heel uitgebreide collectie van deze ministempels: Hobbycompleet De Duif heeft veel te bieden.
Het allerleukste wat ik zag zijn natuurlijk de vier corsetjes, zo schattig, dat verwacht je toch niet? Gelukkig zijn de kerstwensen in het engels.
De afdrukken zijn altijd scherp, het zijn zeer stevige clearstempels (i.t.t. tot de zachte die bij de minste druk dikke en uitgelopen lijnen geven). Altijd leuk om te zien hoe een sfeer van een stempel kan wisselen door van kleur te veranderen.
Zelfs de fijnste details, bijv. de vetersluiting bij de corsetjes, zijn scherp.
De 'waslijn' van Tim Holtz met zijn vogels heb ik ook en is geweldig, maar soms gewoon te groot. Als je een klein oppervlakje wilt stempelen loop je het risico ook niets anders te zien dan waslijn met geen of één vogeltje.
Prachtig die kerstman, doet niet onder voor die van TH toch? Tuurlijk anders, maar wel dé sfeer. De poststempel vind ik erg origineel, alles staat erop. Ik heb er een aantal gekocht vanwege de oh zo kleine bruin papieren zakjes van mijn kerstkaart/matchbook. Grote stempels zijn niet altijd passend (of handig :-)
De afdrukken zijn bij mij niet echt zwart. Wellicht begint mijn inktdoos op te raken... Het valt mij wel vaker op dat sommige clearstempels heel veel klad afdrukken nodig hebben eer ze goed zwart worden. Iemand een tip als een stempel echt niet zwart wil worden?
Er was een tijd dat ik deze ministempels rap voorbij liep: goedkoop en vast kinderachtig was mijn idee. Nou daar ben ik heel snel van teruggekomen op een moment dat mijn hobbyportemonnee vrijwel leeg was en ik toch echt één bepaalde afbeelding nodig had. Hoe verbaasd was ik over de afdruk en het prettige gebruik.
Wil je je afbeeldingen aanvulling dan zijn deze stempels echt een aanrader.

1 opmerking:

  1. Jaa leuke stempeltjes. Ik heb hier vorige week een demo mee gegeven bij pipoos. Ze stempelen inderdaad heel fijn maar ik vond het wel een ramp om ze van het plastic sheet af te halen. Ik heb nog nooit eerder stempels gehad die er zo moeilijk af gingen, heb ze onder de warme kraan gehouden en dan nog kostte het enorm veel moeite.Ik heb met de 3 kerststempels gewerkt, het rendier vind ik zo'n schatje.
    Groetjes, Yvonne.

    BeantwoordenVerwijderen