zaterdag 18 augustus 2012

Vakantie foto's

De vakantie is helaas weer voorbij, maar na enkele dagen kon ik gelukkig een hele berg foto's ophalen bij AH! Het heeft me wat dagen gekost om alles te ordenen, uit te zoeken en keuzes te maken, want alle 180 foto's passen er niet in. Handig hoor, die fotokaartjes, zo heb ik ook foto's van familieleden kunnen copiëren.
De foto's hebben allemaal een plekje gekregen, moesten op maat gesneden worden en zijn ook in stapeltjes aan elkaar gezet bijv. m.b.v. splitpennen, waardoor je niet met een stapel losse kiekjes in je handen zit, maar de foto's van elkaar weg kunt schuiven.
Zeeland blijft toch een mooie provincie, genoeg te zien, te shoppen en cultuur op te snuiven.
Zelfs vanuit Scharendijke met het openbaar vervoer (de snelbus interliner) naar Rotterdam, 1 uur en 20 minuten dus goed te doen.
Dit openklapmapje is gevuld met alles uit Rotterdam en blijkt heel praktisch te zijn.
Natuurlijk zijn de tekstkaartjes met verwijzingen naar de inhoud van de pagina's getypt. De sierspeld komt hier goed tot zijn recht.
De fotozakken zijn echt een schot in de roos, zonder deze zakken had ik lang zoveel foto's niet kwijt gekund.
Een prachtige tekst op een steen bij de Oosterschelde kering. Ongelooflijk wat waaide het daar, maar je kijkt je ogen uit.
De zigzag gevouwen mapjes blijken ook heel praktisch te zijn, vrij dun ondanks de grote hoeveelheid foto's die ik erop geplakt heb. Het zijn 14 prachtige en waardevolle foto's van mijn vaders 80ste verjaardag.
Er zijn foto's die vragen er gewoon om een schaar. Het prachtige uithangbord bijv. dat ik tegenkwam in Zierikzee. Het koste veel geduld, maar dan is het resultaat er ook naar. Het lijkt werkelijk van de fotozak af te komen.
Het is toch geweldig niet? Een bordje dat achter een raam stond van een lief oud huisje in Zierikzee. Kan ik zo naast mijn voordeur hangen gezien de zeer temperamentvolle zwarte kater die ik nu heb...
Natuurlijk bezichtig je de monstertoren in Zierikzee, lange trap hoor omhoog maar met een prachtig uitzicht. Het witte vel papier "Ingesloten?" was op de buitendeur geplakt, erg handig als je binnenzit....
Het ANWB bord heb ik uitgeknipt en washers ingedaan.
Nu kan je het omhoog draaien en de onderliggende foto zien die met leuk tissuetape aan de pagina vastzit.
Het adres waar ik een heerlijke tijd beleefd heb: Strand 78. Je ziet dat trinketpins zich er ook uitstekend voor lenen om etiketjes vast te zetten op haakwerk.
Het was vooraf een goed idee om de inbindwijze met dik katoenen koord te doen, nu had ik ruimte genoeg om het te laten vieren. Je begrijpt dat het boek nog dikker is geworden, maar ook nu blijven de pagina's mooi plat op elkaar liggen.

Renesse, Brouwershave, Brijdorpe, Goes etc. zijn ook zo mooi, gezellig en entertaining.
Vooraf al zoveel plezier beleefd aan het maken van het album en nu weer dagen lang nagenieten met foto's en het gebruiken waarvoor het bedoeld is.

Ik hoop dat iedereen een heerlijke vakantie heeft genoten!

1 opmerking:

  1. Met zo'n album is het een vakantie geworden om nooit meer te vergeten. Groetjes vanuit een bloedheet Amersfoort (+/- 32C om 11:00u)

    BeantwoordenVerwijderen