dinsdag 28 augustus 2012

September

Wat gaat het snel: nog maar 3 dagen en het is alweer september. Tijd voor een nieuw maandlabel en de kans om gelijk veel van de nieuwe spulletjes uit te proberen, waar ik heel veel nut van heb gehad. Alles werkt en geeft het resultaat wat ik verwacht.
In september hebben we wellicht allemaal mooie herinneringen om aan terug te denken vanuit de zomer. Vaak brengen we vakantie door met familie. Zo kwam ik op het idee van de stamboom (family tree) en bij een boom hoort hout (dank Tim voor de stempel).

Even snel een "kladje" uitproberen met de retropons, maar ik verwachte niet dat mijn eerste poging gelijk zo leuk zou worden. Een papiertje van het kleine blokje van This & That wat dubbelzijdig is. Deze achterkant heeft toevallig ook een nerven/boomschors print.
Ik heb 3 grote en 3 middel bloemen geponst. De blaadjes recht afgeknipt (heel dun randje) met de fotoschaar en daarna de heel kleine hoekpuntjes. Het idee schoot me zomaar te binnen, evenals de drie laagjes witte tulle ertussen (beetje bruin gemaakt met vintage photo). De laagjes verspringend op elkaar geplakt, alle topjes van de blaadjes scherp gevouwen en omhoog gedrukt.
Splitpen van TH en verhoogd opgeplakt m.b.v. een stukje foamtape.
De voorkant van het papier heeft (in mijn opinie) vreselijke knalrode bloemen, maar nu het hier en daar zichtbaar is aan de onderkant geeft het juist een vrolijk effect. Eén van de trucjes bij zulke bloemen maken: veel lagen.
Het valt me op (bijv. you tube) dat alle bloemen een naam hebben. De mijne heb ik maar herfst-aster genoemd....
De boomtakken komen van de "oude treurwilg" stans van TH en geëmbosst met het puffs poeder (het ruwe oppervlak geeft wellicht in de verte een boomschors idee). Een charm van een kroontje omdat elke familie kostbaar is.
De teksten Family tree en Recognition zijn geprint op het deco papier van de bloem.
Deze ovale stempel was voor mij direct een spiegel, geen idee waarom. Al lang wilde ik eens een spiegel maken en bij deze collage vind ik 'm heel toepasselijk. Recognition (herkenning) als je in de spiegel kijkt: je ziet soms niet alleen jezelf, maar ook de ogen van je moeder of de glimlach van je vader.
De spiegel is gewoon gemaakt met aluminiumfolie.
Alles is ingekleurd met rusty hinge, scattered straw (geel) en vintage photo. Ik vind deze warme kleurencombinatie erg mooi, passend bij deze nieuwe (herfst)tijd van het jaar.
De normale cardstock letters die ik tot nu toe gebruikte voor de maandnamen waren nu veel te groot. Meestal zijn de engelstalige benamingen een stuk korter en da's heel praktisch, maar nu paste de helft er niet op. Een alternatief vond ik in de stickersets van TH, nu de haloween en eastern stickers waar woorden bij zitten. Daaruit heb ik alle letters losgeknipt, geplakt op bruinig printerpapier, uitgeknipt met een heel klein randje en gekleurd met vintage photo.
Ik heb alles gestempeld op manilla cardstock, lekker stevig en de kleuren blijven heel helder. Eerst heel grof uitgeknipt (groot vierkant) en dan sponsen. Zou je de lijstjes direct heel netjes uitknippen dan kunnen ze kreukelen tijdens het poetsen omdat sommige randjes erg dun zijn (zoals het lijstje van de spiegel).
De wood stamp is prachtig. Normaliter bewerk je een label nogal, nu niet. Ik heb gestempeld met pumice stone (TH gebruikt walnut stain, maar die heb ik niet) direct op het kale manilla label. Alleen ongeveer 1cm van de buitenranden gekleurd met vintage. Juist de kleur van het label maakt het nu zo mooi, terwijl het niet meer opvalt dat het label verder "kaal" is.
In de lijstjes foto's van TH uit zijn scrapvelblok. Een stukje mica waarin ik korte zigzag lijntjes geknipt heb, om de sfeer van oud en/of door de tijd verweerd en gebroken glas te creëren.
Echt een aanrader deze lijstjes stempels. Het touwtje waarmee ze ophangen zit op de achterkant gewoon met een plakbandje vast.
Have fun!

2 opmerkingen:

  1. Al weer een heel mooi label Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. September is natuurlijk ook weer toegevoegd aan mijn pintrest tag collectie. http://pinterest.com/01TheWouwFactor/tags/

    Groetjes Connie

    BeantwoordenVerwijderen