zondag 26 augustus 2012

Notitie blokje

De beloofde eerste poging tot het maken van een notitieblokje met afscheurbare blaadjes. Afmeting: 7 cm hoog en 6,5 breed. Ik heb de "gemene deler" bepaald in de stapel restpapier.
Op een cm van de bovenkant ook een rillijn gemaakt, zodat de kaft makkelijk omhoog vouwt.
De kaft is gemaakt van de voorkant van een papierblokje. Die zijn vaak zo leuk: alle afbeeldingen in het klein, niet altijd weet ik wat ik er verder mee moet.
Je ziet, het was laat en ik was moe, maar moest gewoon even een blokje maken, daarom zijn niet alle blaadjes even goed gesneden en steken wat uit.... Alhoewel het op de foto wel erger lijkt dan het is.
Hier de verschillende gebruikte scrap- en andere vellen en de voorkant van de paperpad.
Alles bijelkaar 26 blaadjes. Ik heb een gewone nietmachine en daar krijg je niet zoveel blaadjes mee bijelkaar: 12 scrap en 20 van 80 gram. Daarom heb ik twee stapeltjes gemaakt, apart geniet en met dubbelzijdig plakband bovenaan aan elkaar gezet.
Ik heb de nietjes op verschillende plaatsen gezet, zodat je geen verdikking krijgt. Ja, ik wil zeker een nietmachine waar veel grote nietjes in kunnen, want deze blokjes hebben zoveel mogelijkheden. Groter en leuk opgemaakt aan de voorkant zijn toch schattige kadootjes.
De kaft is gerild, netjes om de bovenkant gevouwen
en om de achterkant. Vastgezet met dubbelzijdig plakband. It's all from scrap...! Het achterkartonnetje is een stukje uit een stempel verpakking.
Zie hoe mooi het scheurrandje wordt met de Dahle papiersnijder. Je kunt heel hard trekken aan beide zijden van het randje, maar zo makkelijk krijg je het niet van elkaar. Wel is het zo dat hoe dikker het papier (zoals het bovenste scrap van TH) hoe groter de kans dat het "breekt". Toch, als je het netjes opstapelt, vastniet en inbindt kan je er veel mee.
Heel handig formaat voor bijv. in de handtas.
Het scheurrandje zit 1 cm vanaf de bovenkant dus beschrijfbaar blijft een hoogte van 6 cm.
Alweer zo'n leuk item wat vraagt om vele variaties.


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen