zondag 26 augustus 2012

Nieuwe spulletjes

Tim Holtz Wood stamp.
Yes, ik wil deze al zo lang, maar niet in een set. De "behang" stempel die daarbij komt kan ik niet zoveel mee. De afdruk is zonder meer en zonder moeite prachtig. Gekocht bij de Hobbystunter webwinkel.
Lijstjes en prachtige ook (Kaisercraft "Chanteuse"). Er zijn zoveel mogelijkheden, daar zie je er binnenkort een aantal van op mijn blog.
Afmetingen: 9x7,5 en 5x3,5 cm. Het kleine lijstje is zo schattig, bijv. met een vintage foto uit het scrapvel van TH.
Set gekocht bij Pipoos voor €7,95

Deze is 9,5x5,5 cm.
Opeens wilde ik persé lijstjes stempels, omdat ik zag wat TH er mee doet. Hij gebruikt dan wel een geëmbosst lijstje op zijn tag, maar het idee blijft hetzelfde. Met stempels heb je nog een extra mogelijkheid: inkleuren en/of stempelen op gedecoreerd papier geeft heel veel variatie. De grote rechthoek: stempel er overheen met bijv. een getallen stempel. Knip 'm uit en snij de binnenkant eruit.
DSC03231
Er komt ook een mini kroonluchtertje mee. Duidelijk te zien dat dit stempeltje uit het ovale lijstje komt, maar daar heb je verder geen last van.
Een goed alfabet, eindelijk, van Artemio. Exact een typemachine lettertype dat je kunt herkennen aan de typische letter g.
Rubber dus altijd mooie afdruk. Ik lijn de letters uit langs de rand van een acrylblok, maar random stempelen is natuurlijk ook leuk.
Zoeken naar een speld in een hooiberg: de retro flower punch. Dit is de grootste met een bloem van 5 cm, verder heb ik de medium van 3 cm en komt volgende week de small van 1,5 cm.
Er zijn vele bloemenponsen in omloop, maar juist de ruimte tussen de blaadjes geeft je de mogelijkheid om er bijv. hetzelfde mee te doen als de rozen met de tattered florals van TH. Andere bloemen kan je wel inknippen, maar laten soms toch te wensen over.
De large en medium gekocht bij de Hobbystunter. De small is te koop bij Allesomtescrappen (webwinkel van Hanneke Wolfs uit Maastricht).
 
Een voorbeeld van een mogelijke retro flower bloem.
Ergens komen deze je bekend voor: de hinge clips van TH, alleen zijn deze zilverkleurig en een flink stuk groter. De prijs mag er zijn: €1,-- bij de Hema. Een heel leuke manier om bovenaan een notitieblokje ;-) te doen, maar ook als sluiting of met tickets eronder en leuke bedels eraan.
Per toeval zag ik op de website van Hobbystunter het woord Puffs.... Geen idee maar het proberen waard, een wat vintage bruin kan ik altijd wel gebruiken.
Het pufft! Niet alleen is het heel gedetailleerd, maar het is dikker/hoger met een wat onregelmatige structuur.
Nee, dit is geen modern art, maar mijn versamark pad is al zo oud, wil gewoon niet op, maar begint wel gekleurd te raken, dat is de zalmkleur die je ziet.
Genoeg om weer mee aan de slag te gaan.

1 opmerking:

  1. Je hebt je zelf weer leuke spullen gegeven en wens je er heel veel plezier mee en hoop er weer leuke dingen mee te zien. "Tip wil je de houten letter stempeltjes netjes naast elkaar?? Zet ze dan even met schilders tape aan elkaar vast en ...hub hub hub barba truk staan ze netjes naast elkaar. En kun je dus ook zo weer los halen.

    Groetjes vanuit het nu zonnige Amersfoort,
    Connie van der Wouw

    BeantwoordenVerwijderen