zondag 26 augustus 2012

Ini Mini Album

Het kan altijd kleiner!
De sleutelset van TH vind ik geweldig, maar twee blijven er altijd achter in mijn bewaardoos, omdat ze te groot zijn voor aan een doorknob of überhaupt om ergens op te lijmen.
Een workshop van TH is getiteld "Key to Creativity" en heeft ongeveer dit mini album als resultaat. Een prachtige plaats voor de mooie sleutel.
De sluiting is een kleine swivelcap.
De kaften zijn van dik karton gesneden. Erop een stukje scrap van TH en het golfrandje is gemaakt m.b.v. een snijkop (die nieuwe voor mijn Dahle papiersnijder) wat net even wat extra's geeft. Het papier hiervoor enkele mm breder gesneden dan de kaft zelf. Gekleurd me distress geel en rusty hinge. Gestempeld met de grote flourish stamp van TH.
Er waren geen maten of andere tips te ontdekken bij de foto's op internet die ik heb gezien, maar het viel gelijk op dat het in de buurt komt van een TH journal ticket.
Een combinatie van tickets en pockets, die zijn dichtgeniet. Totaal 6 setjes van 1 ticket en 1 pocket.
 Filmstrip en paperclipjes.
Een schattig bewaarboekje voor bijv. pasfoto's, bonnetjes of toegangskaartjes die speciaal voor je zijn en het bewaren waard.
Leuk hoe je de sleutel blijft zien, want dat was de ander clou die ik uit de foto's haalde: de pagina's zijn exact even hoog als het rechte deel van de sleutel.
De binnenkant van de achterkaft heb ik een pocket meegegeven van een plaatje uit een TH scrapvel, te mooi om weg te doen.
De achterkant is precies in spiegelbeeld gestempeld ten opzichte van de voorkant met vintage photo, heel mooi op het geel en roest.
De randen van het gegolfde papier zijn gekleurd met brilliance roestkleur, heel intensief en glimt een beetje.
Een idee hoe je een foto vastzet: onder de strip en indien nodig met de paperclip erbij.
De afmeting van een foto of ticket die je kwijt kunt in zo'n pocket valt best nog mee.
Even om te laten zien hoe klein het is.
De gebruikte bindringen zijn 2 cm, eigenlijk iets te groot. De sleutel valt er echt niet uit van bovenaf, maar de onderkant krijg je er nog wel uit (valt niet spontaan). Voor het mooi zit de sleutel iets te los.
Kleinere bindringen heb ik gevonden: na 2 cm komt 1,4 cm, maar dat is echt te klein, ook zonder sleutel heb je dan moeite om te bladeren: het papier zit in het midden te strak tegen elkaar aan.
Kennelijk moet er een tussenmaat zijn, want bij het voorbeeld dat ik zag zat de sleutel er strak (bijna bewegingsloos) in en kan je toch heel makkelijk bladeren.
Bewust nu ook alle randen met rusty hinge gekleurd i.p.v. mijn vertrouwde vintage photo. Het geeft een mooie felle en warme kleur.
Het is een opvallend snel klaar projectje met een verrassend "professioneel" resultaat. De tickets en pockets zijn zo klaar, er valt niets te lijmen (papier op kaft met dubbelzijdig plakband), een investering in de niettang van de kantoorhandel met mininietjes haal je er zo weer uit (ook de filmstripjes zijn geniet) en als je wilt kun je de kaft altijd nog verder opleuken met bloemen of andere embellishments.

2 opmerkingen:

  1. Wat 'n geweldig boekje weer. Ik word er gewoon jaloers op.Ga je nog eens workshops geven misschien? Ik kijk heel graag op je blog.
    Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Christine,

    Er kan er weer een bij op mijn pintrestboard: http://pinterest.com/01TheWouwFactor/mini-albums/

    Hij is weer te leuk om weer niet met de rest van de scrapwereld te delen.
    Groetjes vanuit een zonnig Amersfoort,
    Connie van der Wouw

    BeantwoordenVerwijderen